torstaina, maaliskuuta 08, 2007

"Mitä jos susta tulee kansanedustaja?"

Useat ihmiset ovat ihmetelleet mitkä asiat muuttuu, jos minusta tuleekin kansanedustaja. Ihmisenä en usko muuttuvani juurikaan. Kuitenkin yksi sivu elämästäni kääntyy, jos työt kansanedustajana alkavat. Mukava asia on se, että pääsen Arkadianmäellä työskentelemään asioiden parissa, jotka ovat minulle tärkeitä.

Voin omalta osalta tehdä työtä sen eteen, että Suomesta tulisi entistä parempi paikka niin minulle kuin läheisillenikin elää. Jos työt alkavat, voin todeta, että en ole yksin huolieni ja kehittämistarpeen edessä, vaan helsinkiläiset näkevät asioita samoin kuten minä.

Eli asioiden eteenpäin viemiseen on silloin vahva kansan tuki ja siitä näkökulmasta niiden eteenpäin vieminen on helpompaa. Käytännön asiat muuttuisivat. En voisi enää viettää päiviäni leikkipuistossa ja kauppakeskuksissa kavereiden ja lasteni kanssa pyörien. Olisi aika astua työelämään ja päiväkodin arki alkaa ainakin isommalla pojallani.

Toisaalta jossain vaihessa kotona olemisen on kuitenkin loputtava ja se päivä taitaa olla edessä aika pian. No, ainakaan minun ei tarvitsisi miettiä neljään vuoteen työnhakua, mitä muuten olisi edessä. Ja lopuksi, kun olen kansanedustajien ja heidän avustajien työtä seurannut, työn voi tehdä monella tapaa.

Minä haluan elää mahdollisimman tavallista arkea ja se tarkoittaa sitä, että turhanpäiväinen reissaaminen ei tule kuulumaan minun tapaani tehdä töitä. Kuitenkin jotta asiat voisivat muuttua, tarvitaan ääniä. Eli jos haluat tukea minua, äänestä 74 :)

Ei kommentteja: